Nyhetsbrev kan göra stor skillnad

Nyhetsbrev är en av de bästa kanalerna som finns för att nå ut till sina kunder och få dem att köpa ditt företags produkter. Det gäller dock att man använder sitt nyhetsbrev på rätt sätt, och inte spammar sina prenumeranter med för många utskick.

Det finns många olika tekniska finesser som kan bakas in i ett nyhetsbrev, och inte minst kan du som företagare få en stor mängd viktig information om prenumeranterna genom att integrera verktyg för att spåra klick och annan trafik i brevet. Men för att kunna ta del av denna information måste du ha prenumeranter, och hur får du det?

Svaret är att du måste ha ett bra innehåll i nyhetsbrevet, det är innehållet som får dina kunder, medarbetare, samarbetspartners eller rent av konkurrenter att prenumerera på det. Även om så många som möjligt ska läsa brevet kan det vara bra att arbeta med målgrupper och läsarprofiler, precis som reklambyråer ofta gör. Fundera på vilka som är era läsare, och skriv utifrån dessa. Om ni t.ex. säljer arbetskläder för byggjobbare bör ni skriva på ett annat sätt än om ni säljer djurfoder. Nyheterna behöver inte bara handla om det egna företaget, utan även om branschen i stort.

Om du vill veta mer om hur nyhetsbrev, läs mer om nyhetsbrev och lär dig mer om hur du och ditt företag kan använda dem på Palomas hemsida. Paloma är ett av flera företag som arbetar med att hjälpa sina kunder sätta samman framgångsrika nyhetsbrev.

Att anlita ett företag för hjälp med nyhetsbrevet kan vara ett bra sätt att komma igång, inte minst med innehållet. Det är lätt att man blir hemmablind om man arbetar inom en bransch, och inte ser nyhetsvärdet i att berätta exempelvis hur det egna företaget arbetar. Men det är ofta just sådant som intresserar prenumeranterna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *